Τετάρτη, 7 Απριλίου 2010

Είμαι χορτοφάγος, τι να τρώω οπωσδήποτε για να είμαι καλά?

Ασβέστιο:
Η πρόσληψη του καλύπτεται καταναλώνοντας άφθονα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπρόκολο, ταχίνι, αμύγδαλα, γάλα σόγιας (εμπλουτισμένο), όσπρια.

Σίδηρος:
Εξασφαλίζεται από ικανοποιητικές ποσότητες όσπριων (κυρίως φακή και φασόλια μαυρομάτικα), ξηρών καρπών, εμπλουτισμένων δημητριακών πρωινού, πράσινων φυλλωδών λαχανικών (π.χ. σπανάκι), αποξηραμένων φρούτων . Προσθέστε σε αυτά μπόλικο λεμόνι, καρότο ή χυμό πορτοκαλιού αφού έχει βρεθεί ότι παρουσία βιταμίνης C ο σίδηρος απορροφάται πιο αποδοτικά.

Β12
(Κυανοκοβαλαμίνη): Ανευρίσκεται στα εμπλουτισμένα δημητριακά, στο γάλα σόγιας ή τα συμπληρώματα της βιταμίνης αυτής. Υπαρχει και η Β12 της SOLGAR

Πρωτεΐνες:
Η πρωτεΐνη των οσπρίων και των δημητριακών δεν περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός (π.χ. μεθειονίνη, τρυπτοφάνη κ.α). Όμως ο σωστός συνδυασμός τους (π.χ. ρύζι με φακές, ρύζι με σουσάμι, σιτάλευρο ή πατάτα με φασόλια ή αρακά) αυξάνει τη βιολογική αξία της πρωτεΐνης και καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του οργανισμού.

Άλλωστε, σύμφωνα με την Αμερικάνικη Εταιρεία Διαιτολογίας (ADA) οι χορτοφαγικές δίαιτες είναι διατροφικά επαρκείς και βοηθάνε την υγεία μας αρκεί να είναι καλά σχεδιασμένες, πιθανότατα και με τη βοήθεια ειδικού.

http://www.dia-trofis.gr/content_details.asp?article_id=254 και αλλες πηγες

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More